Cannondale Scalpel-Si 5
Díky systému Cannodale System Integration a promyšlené konstrukci, je Cannodale Scalpel-Si 5 vzorem nízké hmotnosti, vysoké efektivity a nulové poddajnosti rámu Více
Popis
Horské kolo Cannodale Scalpel-Si 5 je vhodné pro XC závodníky a maratonce, kteří hledají dostatek jistoty a komfortu v náročném terénu. Kolo Cannodale Scalpel-Si 5 je nejtužší XC celoodpružené kolo díky Ai zadnímu kolu, krátké zadní stavbě, LockR osám a SmartFormed C1 Alloy konstrukci rámu. Geometrie OutFront spojuje to nejlepší z obou světů - stabilitu v hektických sjezdech a rychlost a mrštnost kdekoli jinde. Řešení pohonu kola je vytvořeno s velmi krátkou zadní stavbou, která dodává dokonalou trakci a hbité řízení kola.
XC vidlive je neskutečně tuhá a precizní - Lefty překoná v přesnosti řízení a v zatáčkách jakoukoli jinou flexibilní XC konkurenci. Díky velkému předsunutí osy je klíčovou součástí OutFront geometrie kola. Upravená specifikace pro trailovou jízdu je díky zadnímu zdvihu navýšena na 115 mm, přední vidlice má zdvih 120 mm. K tomu brzdy se 180 mm kotouči, širší pláště, větší rozsah převodů a teleskopická sedlovka.
Specifikace
- Rám - Scalpel-Si, 100mm, SmartForm C1 Alloy, Zero Pivot seatstay, Carbon Link, PF30, 1.5 Si head tube, Ai Offset
- Vidlice - Lefty 2.0 Alloy OPI, 2Spring, 100mm, PBR Isolated Damper Technology with XC+ tune and updated controls, 55mm offset (29), 50mm offset (27.5)
- Tlumič - RockShox Monarch RL, 100mm
- Kliky - Cannondale Si, BB30, 36/26 CNC Rings
- Středové složení - Cannondale Alloy PressFit30
- Přehazovačka - SRAM GX, 11-speed
- Přesmykač - Shimano XT, side swing
- Řazení - SRAM S Series, 2x11
- Kazeta - SRAM PG-1130, 11-speed, 11-42
- Řetěz - SRAM 11-speed
- Brzdy - Shimano Deore MT500 hydro disc, 180/160mm
- Brzdové páky - Shimano Deore MT500 hydro disc
- Ráfky - Stan's NoTubes Crest S1, 32 hole, tubeless ready
- Náboje - Lefty 60 front, Formula DHT-142x12, (Ai Offset dish - Rear)
- Dráty - DT-Swiss Champion (Ai Offset dish - Rear)
- Pláště - Schwalbe Racing Ralph Performance, 29x2.25", folding
- Řidítka - Cannondale C2 flat, Butted AL2014 Alloy, 760mm
- Představec - Cannondale C1, 6061 Alloy, 1.5", 31.8, -5°
- Hlavové složení - Cannondale HeadShok Si
- Sedlo - Prologo K3
- Sedlovka - Cannondale C3, Micro Adjust, 6061 Alloy, 31.6x350mm (XS,S,M) 400mm (L,X)
Související články
Parametry
Název parametru | Hodnota |
---|---|
Kód produktu | 210100865 |
Odpružení | Celoodpružené (Full) |
Model | Pánský |
Materiál | Slitina hliníku |
Brzdy | Kotoučové |
Průměr kola | 29" |
Sezóna | 2018 |
Technologie
OPI (One Piece Integration)
Značkou Cannondale patentovaný proces 3D kování nám umožňuje vytvářet složité jednodílné konstrukce. Prvky, které by za jiných...
zobrazit víceZnačkou Cannondale patentovaný proces 3D kování nám umožňuje vytvářet složité jednodílné konstrukce. Prvky, které by za jiných okolností musely být tvořeny z několika dílů a ty následně svařené, sešroubované nebo lepené.
Kováním těchto prvků z jednoho celistvého kusu hliníkové slitiny se nám daří dosáhnout výrazně vyšší výsledné pevnosti a zároveň jeho nízké hmotnosti. Vše díky odstranění přebytečného materiálu, spojů a přesahů. Technologie OPI nám umožňuje vytvořit takové díly jako jsou: vnější nohy Lefty OPI včetně upínacích korunek, vnitřní nohy Lefty OPI včetně osy kola, jednodílný OPI představec včetně sloupku řízení a Backbone (páteř).
Smartformed Alloy
Komplexní mix hydroformování, mechanického tvarování, zeslabování, dvojitého svařování a tepelného zpracování. SmartForming je...
zobrazit víceKomplexní mix hydroformování, mechanického tvarování, zeslabování, dvojitého svařování a tepelného zpracování. SmartForming je nejvyspělejší technologie zpracování duralu na světě a přináší lehčí a pevnější rámy.
Čistá esence, která vznikla destilací třicetiletých zkušeností práce s hliníkem. Techniky souhrnně označené jako SmartForming přinášejí až neskutečně precizní možnosti práce se sílou stěny jednotlivých trubek a částí rámu, stejně jako s jejich tvarem a profilem. Díky tomu je materiál koncentrován v místech, kde je ho nejvíce třeba, s ohledem na tuhost a pevnost, zatímco na zbylých částech naopak odebíráním materiálu šetříme gram za gramem. Vnitřní zpracování postupného zeslabování, stejně jako hladké a plynulé přechody, dokáží eliminovat skokové rozdíly v síle materiálu, které by mohly být potenciálním místem koncentrace nežádoucího napětí.
OutFront Geometrie
OutFront Geometrie je spojením položenějšího hlavového úhlu a velkého předsazení osy na přední vidlici. Toto řešení navyšuje...
zobrazit víceOutFront Geometrie je spojením položenějšího hlavového úhlu a velkého předsazení osy na přední vidlici. Toto řešení navyšuje stabilitu a jistotu v rychlosti, ale zachovává živé ovládání.
OutFront začíná u položeného úhlu vidlice, který je spárován s větším předsazením osy předního kola. Toto předsazení dělá dvě důležité věci:
Zaprvé prodlužuje rozvor přední části rámu kola. Přední kolo klade dál, než umožňuje samotný úhel vidlice. Toto řešení pomáhá při jízdě do kopce a přes překážky, snižuje pravděpodobnost výstupu přes řídítka v těžkém terénu či na základě nepřiměřeného brzdění.
Zadruhé, výrazně snižuje ukazatel zvaný „stopa“. To je vzdálenost mezi osou vidlice od hlavy dolů a svislicí od osy kola. Tento ukazatel je klíčovým pro samostředný efekt při řízení kola. Čím větší je „stopa“, tím větší je samostředný účinek, a tím pomaleji se kolo ovládá.
Vidlice Lefty
Vidlice Lefty má dokonalé vlasnosti pružení díky nekonvenčnímu technologickému řešení. Nejlehčí, nejtužší přední pružení s...
zobrazit víceVidlice Lefty má dokonalé vlasnosti pružení díky nekonvenčnímu technologickému řešení. Nejlehčí, nejtužší přední pružení s nejhladším chodem. Jednonohá konstrukce s dvěma korunkami přináší velkou tuhost, kterou prostě dvounohé vidlice prostě nemůžou dosáhnout. Unikátní jehlová ložiska Lefty a jejich zasouvací konstrukce udržuje pružení aktivní pod velkým zatížením, a to i pod takovým, které ostatní vidlice znehybní.
To vše vytváří systém předního odpružení, které umožní projet jakýkoli terén. Bez poddajnosti, zadrhávání, prostě jen čistá a precizní kontrola.
Asymetrická integrace
Asymetrická integrace znamená posun zadního náboje a pohonu kola o 6 mm doprava. Toto řešení přináší super krátkou zadní...
zobrazit víceAsymetrická integrace znamená posun zadního náboje a pohonu kola o 6 mm doprava. Toto řešení přináší super krátkou zadní vidlici bez žádného obvyklého kompromisu (malý prostor pro plášť kola, použití pouze jednopřevodníku) a velmi tužší a pevnější výplet zadního kola, protože napětí drátů a jejich úhly jsou stejné na obou stranách zadního kola.
Toto řešení je spojeno s novým unašečem převodníků na klikách, který také posunuje převodníky o 6 mm doprava, a tím přispívá k vyvážení celého systému zajištěním dokonalé řetězové linky, výkonu při řazení a Q-faktoru.
Elegantní a jednoduchý přístup Asymetrické integrace umožňuje získat všechny výhody bez nutnosti kompromisů.
Tabulka velikostí
Výška postavy v cm | Velikost rámu podle označení |
---|---|
do 158 cm | XS |
159 - 168 cm | S |
168 - 178 cm | M |
179 - 189 cm | L |
nad 189 cm | XL |