HARFASPORT cyklojízda Praha - Drážďany - Praha

CyklistikaVýlety

"Když jsem někdy před měsícem dostal nápad uspořádat jízdu Praha-Dráždany-Praha netušil jsem, že to ve finále dotáhneme do konce. Byl to nápad a spíše výzva, než promyšlená akce. Po létech, kdy jsme místo účasti na Ironmanu Havaj spíše běhali, jsem letos (kvůli chronické bolesti kotníku) zvolil spíše kolo. Po bězích okolo Lipna nebo přeběhu Krkonoš a Jizerek to muselo být podobně náročné." říká Honza Strangmüller, se kterým jsme vše upekli a v sobotu 13.10. si dali pěkně do těla.

HARFASPORT cyklojízda Praha - Drážďany - Praha

Rozkaz zněl jasně: Drážďany a zpět za každou cenu

Původní plán byl 330 km (ano, šlo by to i kratší cestou, ale z Ústí nad Labem se nám přes ty kopce fakt nechtělo). Termín akce jsme ohlásili a kromě dlouhé trasy jsme přidali i "dětskou" (poloviční) trasu. Na tu se přihlásilo asi 8 lidí a na dlouhou 6. V HARFASPORTu jsme pak vymysleli, že můžeme jízdu pojmout jako charitativní a za každý ujetý km každý zaplatí 2 Kč a HARFASPORT tuto sumu jěště zdvojnásobí.

Start byl naplánovaný na 6:30 a skutečně se nám podařilo lehce po půl sedmé vyjet. Měli jsme velké štěstí na počasí, protože předpověď byla na říjen luxusní. Sice ráno byla zima a teplota v níže položených místech byla 4 stupně, ale odpoledne slibovala předpověď skoro letní počasí.

Vyrazili jsme v 11 lidech a celou dobu s námi byl také Ondra s dodávkou, ve které jsme měli oblečení, jídlo, namíchaný ionťák od Penca a veškerý support.

Plán byl jednoduchý. Celkem 330 km při průměru 28km/h nám mělo zajistit, že přijedeme zpět rozumně a v Drážďanech budeme kolem 13 hodiny.

Podél Labe do Drážďan

Od počátku, kdy jsme se od Harfy vydrápali na okraj Prahy a rychlost byla nízká, jsme začali postupně rychlostní průměr zvyšovat až na 32km/h. Tempo bylo svižné a Honza se snažil tahat špici po rovině a z kopce rychle a do kopce spíše zvolnit, aby peloton všichni v pohodě uviseli.

Někde kolem 40km jsme špatně odbočili a i přes neustálé naléhání Garmina, ať se vrátíme jsme neposlouchali a pokračovali dál v jízdě. Terezín je pěkné město, i okolní vesníčky, nesmí se vám ale stát, že si díky tomu najedete cca 30 km navíc. Honza pronesl klasickou hlášku "je to sice dál, ale zato horší cesta..." a pak ještě něco ve stylu, že nás aspoň vyvezl do vesnice roku. Všichni to sice vzali bez problému a sportovně, ale jak se pak ukázalo časově nám to rozhodilo náš plán.

Po první pauze někde kolem Lovosic jsme opět najeli na krásnou silnici podél Labe a v rychlosti kolem 40 km/h se pomalu posouvali severním směrem. Někde kolem Děčína Honzu začala zlobit přehazovačka na vypůjčeném kole. Napínací kladka na elektrickém Shimanu Dura Ace byla volná a nefunkční. Naštěstí s námi byl Tomáš od nás z HARFASPORTu, který vše rozebral, napnul pružinku a celé opět zprovoznil, takže jsme mohli pokračovat v cestě všichni i s leaderem Honzou. Tato zastávka nás, ale bohužel stála kolem půl hodiny.

Na území Německa jsem registovali velkou změnu na silnici. Ano, asfalt byl hladší, ale hlavně tam měli méně kanálů a ty také nebyly půlmetrové, ale jen malé a nemuseli jsme mezi nimi dělat slalom. Jak jsme se blížili k Drážďanům, do zad nám foukal velmi silný vítr, což bylo v tu chvíli super, ale při představě cesty nazpět nám do smíchu moc nebylo.

Nakonec jsme na otočku do Drážďan dorazili až kolem 15. hodiny (o 2 hodiny později, než byl plán) a na tachometru bylo 190 km.

Část naší výpravy zde ukončilo svojí cestu a část se k nám přidala, takže početní stav se moc nezměnil.

Rychlá pizza a po tmě zpět

Ani jsme neměli čas si zajít někam na jídlo a zadali jsme Ondrovi za úkol koupit pizzu a někam nám jí přivézt. Oproti cestě tam, kdy jsme před Pirnou jeli přes kopec, jsme nyní volili jednodušší a delší cestu kolem Labe po cyklostezce. Byla to sice rovina, ale se silným protivětrem a s miliónem lidí na stezce, kterým jsme se museli vyhýbat.

Ondra vyrazil dodávkou napřed hledat pizzerii a koupit občerstvení pro všechny. Kousek před Bad Schandaou nás odchytil a my si s velkou chutí dali svačinu v trávě a doplnili láhve ionťákem od Penca.

Už se začínalo pomalu ochlazovat, takže jsme na letní oblečení postupně začali přidávat další vrstvy. Bylo kolem 18. hodiny a my byli stále na území Německa. No to bude ještě dlouhé, problesklo nám hlavama, ale nikdo nic nevzdával.

Do Děčína jsme jeli po cyklostezce, ale o slovo se už přihlásili čelovky a blikačky. Pár členů naší skupiny se tam odpojilo s tím, že už jim to stačí a že budou pokračovat vlakem. My jsme udělali vláček a za doprovodu Ondry jsme přes Ústí jeli směrem k Lovosicím. Vítr nabral na síle a na špici to nebylo příjemné. Když to terén dovoloval, tak před nás najel Ondra s transitem a my se za něj poskládali a chvíli se schovali před větrem.

Měli jsme trochu obavy z jízdy po tmě, ale byla krásná jasná noc a překvapivě se jelo celkem dobře i díky tomu, že opadl provoz a na silnicích byl větší klid. Jen ty panoramata už nebyla co za světla a síly pomalu ubývaly.

První defekt příšel až cca 20 km před Prahou a nikomu už se nechtělo nic lepit ani měnit, takže se rychle vzalo celé kolo z jiné silničky z transitu, rychle se vše přehodilo a jelo se dál.

Do Prahy na Harfu jsme dorazili kolem půlnoci a byli jsme rádi, že to máme za sebou a bez větších komplikací.

Ač byl původní plán 330 km, dali jsme 372km a všichni jsme si udělali nové osobáky v ujeté vzdálenosti. Jsme moc rádi, že se akce povedla a z jízdy do Drážďan se určitě stane tradice. Jen asi zhruba o měsíc posuneme termín na nějaký dřívější, abychom měli déle světlo nemusíme jezdit v noci s čelovkama. Mimoto můžete v příštím roce počítat opět s pravidelnými vyjížďkami :-).

Teď ještě spočítáme, kolik peněz se vybralo na nové kolo do dětského domova a uděláme dětem předčasné Vánoce.

Podobné články