Nové silniční kolo PINARELLO DOGMA F

BikefittingCyklistikaProdejnaProduktové novinky

THE ART OF BALANCE – kombinace zkušeností, znalostí a vkusu k vytvoření perfektního kola. Pojďte s námi nahlédnout pod pokličku a seznamte s novým „efkem“.

Nové silniční kolo PINARELLO DOGMA F

Značka Pinarello byla vždy synonymem pro inovaci a výkon. Již od dob svého založení v roce 1952 v italském Trevisu se zaměřuje primárně na produkci kol určených na výkon. První, kdo ověnčil kolo Pinarello titulem ze slavné trojice Grand Tour, byl v roce 1975 Fausto Bartoglio na Giro d ´Italia.

Nyní představujeme další kolo z dnes již legendární F-série, jejíž historie sahá do roku 2014, kdy byl veřejnosti představen první model F8, následně F10 a F12. Za dobu své existence se pyšní pěti vavříny z Tour de France, třemi z Gira d ´Italia a jedním z Vuelty.

Nejnovější verzi F-série sedlal i olympijský vítěz Ricard Carapaz, tedy tým Ineos, se kterým je značka Pinarello spojena od roku 2009. To nejlepší pro ty nejlepší - dává top jezdcům přesně to, co potřebují, aby mohli být úspěšní v pelotonu: aerodynamiku, tuhost, rychlost a nízkou hmotnost.

Vývoj nového kola Pinarello Dogma F byl zaměřen na to udělat kolo ještě rychlejší, více aerodynamické a navýšit jeho torzní tuhost. Jedna z prvních vlastností, kterou jezdec po usednutí bez ohledu na to, jestli je to profesionální nebo hobby cyklista, ucítí, je neskutečný komfort. Další velmi podstatnou vlastností, která zdobí novou Dogmu F je nízká hmotnost a poměrně signifikantní redukce oproti předchozímu modelu F12.

Rám

Pro výrobu rámu je použito high-modulus karbonové vlákno pod označením CARBON T1100 1K s patentovanou technologií NANALLOY TECHNOLOGY. Vysoký index tuhosti u tohoto vlákna je garancí perfektních vlastností rámu, umožňuje použít méně materiálu, výsledkem je ideální poměr tuhosti k hmotnosti.

U všech klíčových komponentů rámového setu (vidlice, řídítka, sedlovka) byla zredukována hmotnost. Samotný rám je o 9 % lehčí než u předchůdce F12.

Osvědčená geometrie z modelu F12 byla zachována.

Tuhost

Možná vás napadne, že za redukcí hmotnosti se bude ukrývat snížení torzní tuhosti rámu, ale opak je pravdou. Klíčová oblast středového složení, kde dochází k přenosu energie z jezdce do převodového ústrojí, vykazuje navýšení tuhosti oproti F12 o neuvěřitelných 12 %.

Redukce hmotnosti

Jak jsme již uvedli, na rámu a jeho komponentech došlo k poměrně razantnímu snížení hmotnosti, pokud patříte k lovcům gramů, budete nadšeni!

Konkrétní data k jednotlivým komponentům:

  • Nový integrovaný kokpit: 40 g
  • Optimalizace hlavového složení a použitá ložiska: 25 g
  • Zcela přepracovaná vidlice ONDA: 58 g
  • Systém pevných os: 20 g
  • Nová sedlovka: 27 g
  • Nová sedlová objímka: 35 g

Pokud k redukci komponentů přidáme nižší hmotnost samotného rámu, v porovnání s modelem F12 je celková úspora na hodnotě 265 g.

Aerodynamika

Aerodynamika je jednou z oblastí, kde nová Dogma FG exceluje. Díky profilu kokpitu a vidlice, tvaru spodní trubky a v oblasti středového složení a dále v napojení na řetězové vzpěry je toto kolo v porovnání s předchůdcem F12 o 4,8 % aerodynamičtější. Možná vám to bude připadat jako malý rozdíl, nesmíme však zapomínat, že porovnáme s kolem, které již excelentní aerodynamické vlastnosti má.

Převedeno na čísla, úspora při lepším aerodynamickém profilu znamená pro jezdce při rychlosti 40km/hod úsporu 1,3 Wattu a při rychlosti 50km/hod dokonce 2,6 Wattu.

Pokud byste porovnávali optický rozdíl, jistě zaznamenáte rozšířenou spodní trubku. Tento detail umožňuje za profil trubky aerodynamicky výhodně skrýt košík i s lahví.

Na rozšířenou spodní trubku navazuje širší oblast v oblasti středového složení, kde si nelze nevšimnout inspirace ze speciálů na časovku. Sedlové vzpěry již jen podtrhují aerodynamicky zakončenou zadní část rámu.

Sedlové vzpěry jsou na sedlovou trubku napojeny mírně níž. To má za následek dva efekty. Zaprvé je to opět více aerodynamický detail, zadruhé tento konstrukční prvek přináší nárůst pohodlí pro jezdc

Integrovaná řídítka – představec

Díky novému způsobu vrstvení karbonových vláken, které představují nejnovější generaci vláken z uhlíku, bylo při stejné tuhosti, jak již bylo uvedeno výše, docíleno snížení hmotnosti řídítek.  Díky použitému systému ložisek hlavového složení je kabeláž kompletně vedená vnitřkem, takže kokpit je navíc velmi estetický a chrání kabely před poškozením – systém Pinarello TiCR.

Nová ONDA vidlice

Pinarello má vždy na paměti bezpečnost jezdce především. Nová ONDA vidlice je nejenom lehčí, ale zajišťuje precizní ovládání, stabilitu a redukci postranních i podélných vibrací.

Sedlovka a sedlová objímka

Tvar nové sedlovky se podílí na celkové redukci hmotnosti a na snížení aerodynamického odporu. A třešničkou na dortu je pomocí 3D technologie SLM (Selective Laser Melting) docíleno díky snížení hmotnosti u titanové sedlové objímky.

Velikost pro každého

Díky kombinací jedenácti velikosti rámu, šestnácti velikostí řídítek a dvou velikostí sedlovek lze kombinovat 352 rozdílných kompletních sestav. Svou velikost a ideální nastavení si zde najde opravdu každý. Pokud byste potřebovali s vhodnou velikostí poradit, doporučujeme využít služby „bike sizing“ našeho bikefittového studia.

Závěr

Co říci na závěr? Možná vám to připadá jako pohádka, nové kolo, které je všech ohledech technických parametrů lepší, a přitom všem nabízí jezdci větší komfort. Ano, zní to jako příběh pro děti s dobrým koncem, ale Nové Pinarello Dogma F je prostě takové.

Značka Pinarello je v ČR stále poměrně vzácná, rozhodně se nejedná o žádnou masovku, to znamená, že ani seznam míst, kde se dá pořídit, není zrovna rozsáhlý. Naše prodejna je jedním z míst, kde značka Pinarello našla svůj přístav. Navíc zkušenosti prodejců, kteří jsou sami vášnivými cyklisty, jistě oceníte.  Pokud byste si nebyli jistí správnou velikostí, experti v našem fit studiu vám tu správnou velikost poradí.

Technické specifikace

  • Asymetrický rám, materiál  Carbon Toraya T1100 1K Dream Carbon, Nanoalloy technologie
  • Vidlice Onda ForkFlap
  •  TiCR (total integrated cable routing) vedení kabeláže
  •  1.5horní a spodní sloupek
  • Typ závitu středového složení: Italian thread BB
  • Sedlová objímka Twin Force, titan, 3D
  • 3XAir volitelná pozice pro druhou láhev, od velkosti 515
  •  Schváleno UCI
  •  Rad Systém pro diskové brzdy
  • Zadní náboj systém pevné osy 142 mm
  • Maximální velikost kotouče:160 mm
  • Maximální rozměr pro plášť 622 x 28c
  • Hmotnost rámu: 865 g (vel. 530, bez barvy)
Geometrie

Podobné články