ČISTÍME SKLADY loňské zimy i letošní cyklistiky. Slevy až 70 %.

Pinarello DOGMA XC

CyklistikaProduktové novinky

Rámy Dogma XC byly původně vyvinuty ve spolupráci s jezdci INEOS Grenadiers Tomem Pidcockem a Pauline Ferrand-Prévotovou, kteří dosáhli obrovských úspěchů a oba na nich vyhrávají jeden titul za druhým. Pojďte se tímto skvostem pokochat.

Pinarello DOGMA XC

PINARELLO DOGMA XC

Jedním z klíčových prvků, které dělají z Pinarello Dogma XC skutečný klenot, je jeho geometrie. Inženýři z Pinarello věnují nesmírnou pozornost každému detailu, což se projevuje v jedinečné geometrii rámu, která zajišťuje optimální rozložení hmotnosti a stabilitu. To znamená, že i při rychlých sjezdech a náročných výstupech budete mít pocit naprosté kontroly a jistoty. Kombinace krátkého zadního rámu a strmého úhlu přední vidlice zajišťuje, že kolo má agilní a responzivní chování, což je klíčové pro technické pasáže a rychlé změny směru.

RÁM DOGMA XC

  • Tento rám poskytuje extrémní tuhost zadního trojúhelníku a středového složení díky nadměrnému ložisku a otočnému bodu pro zadní trojúhelník.
  • Pouhé tři otočné body na zadním trojúhelníku obvykle brání pohybu zadního kola, ale jedinečná geometrie kola a integrace pružných vzpěr umožňují přímější cestování. Tyto inovace také šetří hmotnost, zlepšují tuhost a poskytují lepší spojení mezi jezdcem a zadním kolem.
  • Zadní trojúhelník se skládá ze dvou odlišných půltrojúhelníků připevněných k hlavnímu rotačnímu bodu pomocí jedinečného designu, kde jsou na rámech vylisovány dva čepy. Výsledkem je eliminace klasického vnějšího „mostu“, který umožňuje zkrácení délky řetězové vzpěry a přináší lepší ovladatelnost a reaktivitu, eliminaci kritických oblastí hromadění bláta a možnost použití širších pneumatik, což poskytuje jezdcům větší škálu možností. 

ODPRUŽENÍ DOGMA XC

  • Kinematika zadního odpružení zohledňuje integraci pružných vzpěr pro maximalizaci přenosu energie při šlapání, poskytuje optimální kompresi/odskok při technických sjezdech a umožňuje maximální kontrolu jezdce. Použitím smíšeného systému ložisek a pouzder bylo také minimalizováno tření v každém otočném bodě. Pouzdra byla začleněna, protože jsou dostatečně odolná, aby absorbovala vysoký náraz a nízké rotační síly, které na ně působí, zatímco ložiska byla integrována tam, kde působí opačné síly (nízký náraz/vysoká rotace).
  • To má za následek snížený rozptyl energie, zvýšenou reaktivitu zadní části a zvýšenou odolnost systému. Hodnoty proti stoupání a proti podřepu byly také studovány, aby se vytvořilo kolo, které vynikne jak v nejstrmějších stoupáních, tak v těch nejtechničtějších sjezdech.
  • Schopnost posunout spojovací bod odpružení pod horní trubkou umožňuje namontovat různé zadní tlumiče, které se přizpůsobí řadě možností cestování a umožňují jezdcům přizpůsobit své kolo jedinečným požadavkům každé jízdy.
  • Zadní trojúhelník využívá patentovaný asymetrický design se zesílenou levou stranou, což umožňuje kolu vyvažovat vyšší síly působící na opačné straně hnacího ústrojí. Výsledkem je vyváženější přenos energie, zlepšená rychlost a trakce. Asymetrie byla také maximalizována v dalších oblastech rámů, přičemž řetěz a sedlové vzpěry posouvají tento koncept na další úroveň, aby vydržely silné zrychlení, které jsou poskytovány v elitních cross-country závodech.

Zakázkově navržené, plně integrované kokpity šetří hmotnost a nabízejí vyšší přesnost řízení ve srovnání s dvoudílnou alternativou. Plně integrované vedení kabelů je také začleněno, stejně jako specifické ložisko hlavového složení, které má vnitřní zarážku, která zabraňuje přetočení řídítek.

Závěrem lze říci, že Pinarello Dogma XC není jen horské kolo – je to symbol vášně, inovace a dokonalosti. Pokud hledáte kolo, které vám poskytne maximální výkon a nezapomenutelné zážitky, Pinarello Dogma XC je tou správnou volbou.

V případě zájmu nás kontaktujte na prodejně.

Aktuální nabídka kol Pinarello na prodejně

Podobné články