Cannondale Slate – jednonohý gravel, co rozhodně nepajdá

CyklistikaProduktové novinky

Je to kolo určené na silnici i do lesa, je lehké, skvěle ovladatelné a rozhodně vás bude bavit! Přinášíme dojmy našeho kolegy Ondry z „obojživelného“ kola gravel.

Cannondale Slate – jednonohý gravel, co rozhodně nepajdá

TEST CANNONDALE SLATE

Je to láska na první… šlápnutí! To kolo je neuvěřitelný univerzál a perfektně zvládá snad všechny druhy terénů. Silnice, šotolina, hlína, kořeny, kde jsem s ním jel, tam nemělo problém. A to všechno vás prostě baví! Kolo jsem si při testování tak zamiloval, že jsem mu neodolal a musel si ho pořídit.

Silniční kolo do terénu

Nejsem žádný silničář. Ano, občas se na silničce svezu, ale to je párkrát do roka, ale rozhodně nenajíždím stovky kilometrů. Mám rád blbnutí v lese na horském kole. Pěkně se svézt mezi stromy, šup, zatáčka sem, šup, zatáčka tam. Jo to je moje. Na podzim jsme se byli svézt na silničkách s kamarádem Danem a říkal jsem si, že bych si na to občasné projetí přeci jenom něco pořídil. Jenže co? A pak jsem objevil Slate od Cannondalu a bylo jasno. Kolo, které spadá do kategorie gravel bike.

Co jsou gravel bikes?

Kategorie gravel je na trhu celkem nová. Tyto modely jsou něco jako silniční terénní kola, dalo by se říci podobné jako kola cyklokrosová. Mají silniční řídítka, silniční převody a sady řazení a brzd. Brzdy jsou na rozdíl od silničních kol většinou kotoučové. Geometrie je oproti silničnímu kolu kratší a pohodlnější a díky tomu je gravel v terénu hravější a lépe ovladatelný. Pláště mají lehce hrubý vzorek a svou šířkou jsou podobné spíš plášťům na trekových kolech . Cannondale Slate konkrétně pak má kola s průměrem 27,5“, zatím co třeba Scott Speedster Gravel 10 DISC má klasický průměr 28“.

Cannondale Slate Apex 1 - opravdu výkonný

Díky kratšímu rámu se na gravelu Cannondale Slate sedí opravdu pohodlně. Žádný natažený posed, ale příjemné sezení skoro jako na horském kole, které zalehnutím do beranů velmi rychle změníte do aerodynamické polohy. Pohon obstarává řada Sram Apex s 1x11 převody a díky hydraulickým brzdám ze stejné řady se 160 mm kotouči zastavíte za každého počasí na pětníku. Stylové širší pláště WTB s rozměry 650bx42c a zadní stavba s mikro pružením SAVE PLUS pěkně pobírají nerovnosti a díky tomu to nedrncá, jako na silničce. Unikátní pak je odpružená vidlice Lefty Oliver Carbon.

Jednonohá, karbonová vidlice s 30 mm zdvihem otevírá úplně nové obzory. Říkal jsem si, že těch 30 mm bude jenom takových symbolických, ale už při první vyjížďce velice překvapily a tak jsem se nebál vyrazit do lesa. Nerovnosti, hlína, kořeny, nic není problém, kombinace širších plášťů a Lefty funguje dokonale. A přitom vidlice váží pouhých 1195 g!

SAVE PLUS – Výrazné tvarování sedlových a řetězových vzpěr na Cannondalu Slate zajišťuje perfektní poměr mezi schopností tlumit rázy a vibrace a vysokou boční tuhostí .
 

Zábava je hlavním cílem

Slate je kolem, o kterém jste vždy snili, ale nevěděli jste o tom, píší v Cannondalu a pod to já se okamžitě podepíšu. Bez problémů na něm stačím klukům na silničkách, a když už mě to nebaví, tak uhnu do lesa. Ačkoli jeho hliníkový rám vypadá masivně, s váhou 10,3 kg váží jen o necelé kilo více, než srovnatelná silniční kola a přitom přináší stejnou rychlost, ale mnohem více komfortu. Se Slatem je zkrátka hlavním cílem maximální zábava.

Cannondale Slate je určen pro kohokoliv, kdo hledá více přístupné a univerzální silniční kolo. Ocení ho i silničáři, kteří hledají nové výzvy, stejně tak začátečníci, kteří hledají kolo, které jim pomůže vybudovat základ jejich jezdeckých schopností.

cannondale slate apex 1 v e-shopu

Autor: Ondřej Štangler
Již 8 let VIP prodejce v HARFASPORTu, cyklistický nadšenec a sportovec všeho druhu.
 

Podobné články