INVENTURA: od úterý 27.9 do středy 28.9 je prodejna uzavřena. V úterý je možné využít služeb servisu bez omezení.

Na plný plyn. Všude. To je nový Pinarello Grevil

CyklistikaProduktové novinky

Italská značka Pinarello představila před pár dny zcela nové kolo Grevil F. Pojďte se s námi podívat na detaily tohoto fantastického kola, které si od nás první zákazník odvezl již následující týden po představení této novinky světu. Je nám ctí, že jsme mohli potěšit prvního českého zákazníka právě my.

Na plný plyn. Všude. To je nový Pinarello Grevil

TO NENÍ GRAVEL, JE TO GREVIL

Původní Pinarello GREVIL šokoval svět gravel kol v roce 2018 stvořením zcela nového segmentu: gravel kola zaměřeného na závod a výkon.

Značka Pinarello tak dala život kolu, kterému v žilách kolovala Pinarello DNA. Tehdejší gravel kola byla zaměřena na jediný cíl, jízdu mimo silnici. Vývojáři Pinarello ale pokračovali dál a stvořili kolo do terénu, na kterém ale není nutné v terénu zpomalovat a jet tedy na plný plyn úplně všude.

Většina výrobců vidí gravel kategorii jako segment, kde je potřeba uplatnit pohodlí a možnost na kolo navěsit brašny. Značka Pinarello ale posouvá tuto kategorii o úroveň dál, kdy vedle komfortu přidala také nespoutaný výkon s nezaměnitelným Pinarello designem.

VÝKON: VŠUDE NA PLNÝ PLYN

Když v Pinarello přemýšlejí nad konstrukcí silničního kola, cíle jsou jasné: aerodynamika, hmotnost, geometrie, výběr toho správného karbonu, zvolená konstrukce. To vše má zásadní vliv na vytvoření perfektního kola. V umění vyvážení těchto vlastností se tak zdokonalili, že v oblasti aerodynamiky a hmotnosti neznají kompromis.

Pro kategorii gravel kol si stanovili stejný cíl. Nový GREVIL F je ze 100 % připraven na závod, ať jedete kamkoli. Anebo, jak sami říkají, na plný plyn, a to všude.

Nový GREVIL je příkladem typické Pinarello filozofie, kombinující všechny jejich dosavadní zkušenosti. Výsledkem je gravel kolo, které nepřekvapí žádný terén a stále uchovává pocit závodního stroje, i když asfalt dávno zmizel.

Zaměřili se na kolo s opravdovým sportovním duchem se zlepšenou aerodynamikou a skvělou všestranností.

SYSTÉM TICR

Systém TICR (Total Internal Cable Routing) – kompletní vedení kabeláže vnitřkem rámu zlepšuje u GREVIL F celkový aerodynamický profil, zatímco ostatní vlastnosti jako například plochý profil spodní trubky se podílejí na celkovém snížení aerodynamického odporu. Výsledkem je výrazná wattová úspora pro jezdce.

Závody gravel kol bývají i delší než 200 km, rychlostí, kterých se na nejrychlejších úsecích dosahuje, převyšují i 70 km za hodinu a průměrná rychlost, kterou závodníci dosahují, velmi často překračuje 30 km za hodinu.

Takže každý uspořený watt se počítá a může vás přiblížit k vítězství.

Aby byl nový GREVIL F připraven opravdu na všechny podmínky, nabízí prostor pro plášť se šířkou až 50 mm (u kol s rozměrem 700c) s cílem poskytnout jezdci maximální všestrannost.

Vývojáři měli na paměti spoustu detailů, sedlovou objímku nevyjímaje. Bláto a prach prostě ke gravel kolům patří. Nechtěli jen jednoduše použít objímku z kola DOGMA, místo toho se inspirovali řešením u kol z rodiny PRINCE, objímku umístili na přední část a ochránili jí tak od všech nečistot.  

BEZKONKURENČNÍ KOMFORT A VÝKON

Při tvorbě nového rámu a jeho geometrie nechtěli v Pinarello jen zkracovat nebo prodlužovat trubky. Cíle měli vyšší: zachovat specifické vlastnosti rámu bez ohledu na jeho velikost. Měnili tvar trubek, měnili úhly, vše s cílem, aby všechny vlastnosti byly stejné pro všechny velikosti rámu.

  • STACK a REACH: v porovnání s klasickým silničním kolem má GREVIL  F kratší reach a delší stack. Díky tomu je pozice jezdce pohodlná a kolo se skvěle ovládá. 
  • Zvolený pozvolnější úhel sedlové trubky vytváří větší prostor pro rozměr kola.
  • Řetězové vzpěry: Dle velikosti rámu délka mezi 422 - 425 mm. Nejlepší zvolený kompromis mezi schopností rychle reagovat a pohodlím. Současně umožňuje použít kola s rozměrem 700c nebo 650b. užitý úhel vidlice má pozitivní vliv na ovládání kola a jízdní komfort.
TWIN ARMS

Maximálně efektivní přenos energie a absorpce nárazů.

Pravá řetězová vzpěra je rotovaná směrem dolů stejně jako pravá sedlová vzpěra. Obě jsou v rámci zadního rámového trojúhelníku symetrické a skvěle reagují na každé sešlápnutí pedálu. Rozdílné body spojů sedlových trubek umožňují maximálně vstřebávat nárazy přicházející ze zadního kola.

MYSLET ASYMETRICKY

Vaše obě nohy tlačí na pedály, ale řetěz je pouze na pravé straně. To znamená, že tvorba sil a jejich aplikace do pohonu je asymetrická. Zde je základ konstruktérské filozofie Pinarello: asymetrie. Rám tedy musí být asymetrický, abyste získali symetrický návyk.

VIDLICE ONDA

Základní vlastností gravel ONDA vidlice je unikátní „vlnovitý“ tvar, vidlice je na míru stvořená pro gravel závody. Umí skvěle pohltit vibrace bez nutnosti vkládat nárazy pohlcující elementy. Výsledek – jízdní komfort při neskutečné nízké hmotnosti.

KARBONOVÉ VLÁKNO T70

Pro GREVIL F je použito pro stavbu rámu karbonové vlákno T700 od firmy Toray, nejlepší vyráběné vlákno na světě. Celý rám je perfektní kombinací HM (high modulus) a HT (high strenght) karbonových vláken. Výsledkem je skvělá rovnováha mezi odolností, tuhostí a schopností pohlcovat vibrace.

JEDEN RÁM, TŘI RŮZNÁ KOLA

GREVIL F, to je totální svoboda. S koly o rozměru 700c a plášti 25 mm budete mít pocit, že jste na silničním kole.

Stačí jednoduchá změna - vyměnit pláště za 32 nebo až 50c – a jste králem v jakémkoliv terénu.

Všestrannost je vlastnost, která zdobí nový GREVIL F. Jakékoli zapletené kolo, v jakémkoli terénu:

  • Silniční plášť 25 mm, rozměr kola 700c
  • Gravel plášť 32 – 50 mm
  • Průměr kol: 700c
  • MTB pláště až do rozměru 2.1“
  • Průměr kol: 650b (27,5“)

TECHNICKÁ DATA

  • Carbon T700 UD
  •  Twin Arms
  •  Flexstays
  •  Onda VIDLICE
  •  Aero sedlovka s profilem pohlcujícím designem
  •  FSC Frontal vpředu umístěná sedlová objímka
  • Možnost umístit na rám elektronické nebo mechanické sady
  • TiCR interní vedení
  • TiCR integrované hlavové složení (1.5 horní a 1.5spodní ložisko)
  • Italský závit středového složení
  • Flatback profily
  • Systém Fork Flap
  • Disc Flat Mount (max Ø160 mm)
  • Přední osa Ø12 x 100 mm Shimano®
  • Zadní osa Ø12 x 142 mm Shimano®      

KLÍČOVÁ DATA PRO POROVNÁNÍ S MODELEM GREVIL 2018

+ 8 % nárůst tuhosti v oblasti středového složení
+ 4 % nárůst aerodynamického profilu
+ 5 W úspora při rychlosti 40 km/h

Váha rámu: 1090 g, velikost 53, bez laku
Váha vidlice: 500 g
Váha kompletního kola, velikost 53, Campagnolo Ekar, zapletená kola Princeton Grit 4540: 8,55 kg

GEOMETRIE

KOLA PINARELLO V NABÍDCE

První Grevil F ihned putoval ke svému majiteli jen pár dní po celosvětovém uvedení na trh, další kousky k nám ještě doputují. Chybí vám v aktuální nabídce kol Pinarello to vaše? Kontaktujte nás na prodejně.

Podobné články