Pinarello, nejen jedno silniční kolo, ale rovnou dvě nová silniční kola pro sezónu 2023

CyklistikaProduktové novinky

Ikonická italská značka Pinarello oslavila loni 100 let. Pro letošek představuje nové modely silničních kol pod označením „F“ a „X“. Jedná se o nástupce modelů Prince a Paris.

Pinarello, nejen jedno silniční kolo, ale rovnou dvě nová silniční kola pro sezónu 2023

Silniční kolo Pinarello F a silniční kolo Pinarello X

Dvě zcela nové řady silničních kol Pinarello byly navrženy tak, aby uspokojily potřeby různých cyklistických nadšenců. Více než 70 let vítězství, inovativních technologií a nezměrné vášně pro jízdní kola, jakou značka představuje, jsou vtisknuty do dvou nových modelů.

Silniční kolo Pinarello F je závodní model vycházející z modelu Dogma. Je však cenově výrazně dostupnější než model Dogma a k dispozici je v různých provedeních.

Silniční kolo Pinarello X je kolo určené širší cyklistické veřejnosti díky inovativní komfortní geometrii. Na tomto kole můžete strávit pohodlně celý den!

Nové kolo Pinarello F - podrobnější specifikace

Nový model v rodině kol Pinarello nese označení F. Nahrazuje v hierarchii silničních kol model Prince s cílem nabídnout cenově dostupnější stroj s visačkou „závodní“.

Proto i geometrie je stejná jako u řady Dogma F a identicky kopíruje přístup k tomu, jak Pinarrello vyrábí závodní kola.

Rozdíl oproti řadě Dogma F spočívá v karbonové struktuře, ze které jsou rámy F vyráběny. Výsledkem je model, který splňuje ta nejpřísnější kritéria závodního silničního kola, ale v nižší cenové hladině.

Použité karbonové vlákno je podle modelů Toray T900 (modely F9, F7) nebo Toray 700 (model F5), zatímco u modelů Dogma je používán karbonový materiál pod označením Toray T1100.

Jak se výběr materiálu projeví na výsledné hmotnosti rámu?

Rám modelu F9 a F7 váží 950 g, u F5 se ručička na váze zastavila na hodnotě 990 g. Pro srovnání, rám modelu Dogma F vykazuje hmotnost na úrovni 865 g

Základní charakteristika rámu modelu Pinarello F

Asymetrický tvar rámu tak charakteristický pro řadu Dogma F zdobí i modelovou řadu F. Pro Pinarello specificky tvarované řetězové vzpěry zajišťují optimální přenos na straně převodového ústrojí, zatímco zesílení sedlové vzpěry v oblasti brzdového třmenu se podílí na celkové tuhosti zadního rámového trojúhelníku.

V přední i zadní vidlici je dostatečný prostor pro plášť do šířky 30 mm. I přesto mají řetězové vzpěry podle velikosti rámu délku 406 – 410 mm.

Úhel hlavové trubky 72,5 stupňů a hodnota „reach“ 542,6 mm (u velikosti 53) napomáhají k velmi přesnému a rychlému ovládání. I zde modelová řada napodobuje svého staršího bratra, modelovou řadu Dogma F.

Všestranný závodní výkon silničního kola

To, co je typické pro silniční kola Pinarello naleznete i v DNA modelu F. Řada F je navržena tak, aby splňovala přísná kritéria všestranného závodního silničního kola a byla skvělá v kopcích i na rovinatých úsecích. Navíc agresivně profilovaná hlavová a spodní trubka poskytují jezdci významnou aerodynamickou výhodu. Osvědčené a vyzkoušené prohnutí v oblasti uchycení láhve na spodní trubce, tvar sedlové trubky a sedlovky optimalizují proudění vzduchu zadním trojúhelníkem s pozoruhodně úzkým profilem.

Při pohledu z boku se sedlové vzpěry mírně lomí směrem dolů, zatímco zezadu je viditelné zřetelné rozšíření. Výsledkem je boční tuhost, výborná vertikální poddajnost, díky které poskytuje rám jezdci dostatečný komfort, a hladké obtékání vzduchu.

Řada F také obsahuje stejnou integrovanou, 3D vytištěnou titanovou objímku sedlovky z modelu Dogma F. Hmotnost objímky je pouhých 36 g.

Řada F také zaznamenala přesun baterie Shimano Di2 z nyní subtilnější sedlovky do oblasti středového složení, která je nyní přístupná přes port na spodní straně rámu.

Baterie umístěná na spodku rámu mírně zlepšuje těžiště kola a podílí se na celkově výborné ovladatelnosti rámu.

Veškerá kabeláž je vedená vnitřkem rámu systémem Pinarello TiCR, který je kompatibilní s elektronickým i mechanickým způsobem řazení.

Rámová sada je osazena klasickou vidlicí Onda s typicky vlnitým tvarem. Naleznete zde patentovaný design a sloupek s rozměrem 1,5 palce.

Tvar vidlice zajišťuje přesné ovládání, stabilitu a redukci podélných a bočních nárazů.

Kokpit modelu Pinarello F

Pro milovníky řídítek integrovaných s představci nabízí Pinarello na modelech F kokpity Most Talon Ultra v 16 různých provedeních. S ohledem na agresivitu pozice a způsob jízdy by si každý cyklista měl být schopen najít pro sebe optimální sestavu. 

Pro ty, kteří dávají přednost klasické sestavě představec – řídítka, vyrábí Pinarello také představce kompatibilní s karbonovými i hliníkovými standardními 31,8 mm objímkami na řídítka.

Každé z kol řady F je k dispozici v devíti velikostech, v rozmezí od 430 do 595 mm.

Modelové řady Pinarello F

Model F9 je dodáván se sadami Shimano Dura-Ace Di2 R9270 a SRAM Red eTap AXS.

Model F7 je vybaven buď Shimano Ultegra Di2 R8170 nebo SRAM Force eTap AXS.

F5 může být osazen sadou Shimano 105 Di2 R7170 nebo 11rychlostními mechanickou sadou Shimano Ultegra R8020.

Zapletená kola

Podle modelu, jsou rámy osazeny sadou karbonových zapletených kol Most Ultrafast 40 nebo sadou slitinových zapletených kol Fulcrum Racing 800 DB.


 

Nové kolo Pinarello X - podrobnější specifikace

Pružné „FLEX STAYS“ vzpěry a pohodová geometrie pro celodenní komfort.

Ve srovnání s agresivnější modelovou řadou F jsou modely řady X charakteristické uvolněnější geometrií spojenou se specifickým tvarováním trubek a výběrem materiálu pro pohodlí jezdce. 

Rám a geometrie silničního kola Pinarello X

Rozdíl oproti závodní geometrii použité u modelové řady Dogma F a F je hodnota „reach“ u řady X kratší o 13,1 mm a hodnota „stack“ delší o 33,2 mm (velikost rámu 53).

Naproti tomu úhel hlavové trubky s hodnotou 72 stupňů se jen o 0,5 stupňů liší od modelů F, takže s přesností ovládání si uživatel nemusí dělat starosti.

Řetězové vzpěry měří 415 mm v celém rozsahu velikostí. Delší rozvor je použit pro celkové zlepšení stability.

Díky mírně zvýšené korunce vidlice a prodlouženým řetězovým vzpěrám rámu je prostor ve vidlicích dimenzován na pneumatiky o šířce 32 mm.

Stejně jako o modré řady F, je rám podélně asymetrický zohledňující umístění převodového ústrojí na pravé straně kola.

Materiál pro výrobu rámu nese označení Toray T600. Tento typ karbonového vlákna byl vybrán pro specifické vlastnosti zajišťující optimální poměr mezi výkonem a pohodlím.

Nepostradatelným konstrukčním prvkem, který se podílí na pohodlí kola, je systém vzpěr „Flex Stays“ jenž zásadním způsobem zvyšuje pohodlí jezdce bez použití mechanických prostředků.

Pro celkovou skvělou efektivitu jsou v rámu použity profilované trubky, kónicky tvarovaná hlavová trubka a aerodynamická sedlovka.

Z rodiny Dogma a F si model X zapůjčil 3D tištěnou titanovou sedlovou objímku.

Řada X má také plně vnitřní vedení kabelů u značky Pinarello osvědčeným systémem„TiCR“.

Kokpit

Všechny modely z řady X mají v kokpitu použit systém odděleného představce a řídítek. Díky unifikovanému sloupku vidlice s rozměrem 1,5 palce lze upgradovat na integrovaný systém Most Talon Ultra používaný u modelů F.

Rámová sada je osazena klasickou vidlicí Onda s typicky vlnitým tvarem. Naleznete zde patentovaný design a sloupek s rozměrem 1,5 palce.

Tvar vidlice zajišťuje přesné ovládání, stabilitu a redukci podélných a bočních nárazů.

Modelová řada

Modelová řada u rodiny kol X série obsahuje dva modely: X1 a X3

Vyšší Model X3 představuje vyšší specifikaci, s možností výběru mezi elektronickou sadou Shimano 105 a elektronickou sadou SRAM Rival. Komplet doplňuje sada zapletených kol Fulcrum Racing 800 DB a pneumatiky Pirelli P7.

Základní model X1 je k dispozici s 11rychlostní mechanickou sadou Shimano 105 a je nabízena se zapletýnými koly Shimano WH RS-171.

KOLA PINARELLO 

CYKLISTICKÉ OBLEČENÍ PINARELLO

Podobné články