Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Souhlasím

Servis lyží

Báli jste se zeptatProdejnaÚdržba

Máte spoustu otázek ohledně servisu a báli jste se zeptat? Od toho jsme tu pro Vás vytvořili krátký rozhovor s naším servisním technikem panem Neumannem, který Vám poradí ty nejzásadnější otázky ohledně servisu!

Servis lyží
  • Jak často by se měly lyže servisovat?

I když to, co teď řeknu, by se mohlo někomu zdát přehnané, je to pravda. Každá lyže by se měla brousit po každých 40 – 50 hodinách lyžování, aby neztratila svoje jízdní schopnosti. Z mého pohledu vím, že to nedělá ani desetina zákazníků. Proto osobně doporučuji donést své lyže na servis před horami, a po nich, kdy se takto „konzervují“ na další jízdy.

  • Předpokládám, že většina lidí servisuje své lyže maximálně jednou za 2 roky…

Ano, máte pravdu. Většina zákazníků na tuto službu zapomíná, aniž by věděli, jak je to pro lyžování potřebné, což je škoda. Nepravidelným servisem bohužel dochází ke snižování životnosti lyže – skluznice a hrany ztrácí svoje vlastnosti a jízda na lyžích už není, co bývala.

  • Co je tedy hlavní výhodou servisovaných lyží?

Tak především se jim, jak jsem již říkal, prodlouží životnost. Dále je to například lepší a ostřejší zatáčení, díky kterému nevynaložíte tolik síly a nebudete hned unavení. O bezpečnosti nemluvě – čím méně se servis provádí, tím větší je riziko úrazu.

  • Důležité je asi voskování lyží, že?

Ano, je to ta nejdůležitější servisní operace. Zkuste si tipnout, jak dlouho takový vosk na lyžích vydrží…

  • Hm, třeba měsíc?

Bohužel, je to o dost méně – jedná se o dobu pár dní. Proto se doporučuje servis před horami i po nich. Nejlepší možností je co nejčastější voskování, aby skluznice nevyschla a lépe se s ní „klouzalo“ po sněhu.

  • Proč tedy vlastně skluznice voskujeme?

Tak důvody jsou hned dva. Jedním z nich jsou tedy sjízdní vlastnosti – na lyži se nelepí sníh a snižuje se tím i tření. Druhým důvodem je ochrana a prevence proti škrábancům od kamínků, větviček atd. Pokud se tedy vytvoří opravdu velký škrábanec na nevoskované lyži, měla by se rýha v servisu ihned zalít, aby nedošlo k úplnému zničení lyže.

  • Ještě mě napadá otázka ohledně vázání – jak je to v servise s ním?

Seřízení vázání se dělá hned z několika důvodů. Jedněmi z nich je třeba váha lyžaře , jeho dovednosti či styl jízdy. Vzhledem k tomu, že je vázání vystaveno i venkovním teplotám, tlakům a mechanickému opotřebení, je doporučeno seřizovat ho minimálně jednou ročně.

  • Proč bych měla dát své lyže zrovna do Harfasportu?

Protože jsme nejlepší! Ne, dobrá, uvedu pádnější důvody. Samozřejmostí je u nás špičkově proškolený servisní personál, který svému oboru rozumí a dokážou Vám co nejlépe poradit. Novinkou je u nás i speciální linka Wintersteiger Mercury, značka pocházející z Rakouska s tou nejlepší tradicí. Přijďte se přesvědčit sami, budeme se na Vás těšit!

Podobné články

Prohlédněte si naši novou prodejnu

OTEVŘENO KAŽDÝ DEN 10 - 20

 

vstoupit do prodejny
prodejna

ZÍSKEJTE 100 Kč
NA VÁŠ PRVNÍ NÁKUP

Zadejte e-mail, na který obdržíte slevový kód:

stripes

Sleva platí na první nákup
v celkové hodnotě nad 500 Kč.

logo
Napište nám