Máme letní provozní dobu! Pondělí až pátek 10-19. O víkendu 10-16.

Kolo mistra světa: Ninův SCOTT Spark

CyklistikaProduktové novinky

Několik posledních let má světové cross country horských kol jen dva vládce, Nino Schurtera a SCOTT Spark. Společně již vyhráli, co se dalo a udávají trend a inspiraci v současné horské cyklistice.

Kolo mistra světa: Ninův SCOTT Spark

SCOTT Spark RC 900 World Cup

Ninovy nohy si sice nekoupíte, ale můžete mít alespoň jeho stroj. SCOTT Spark RC 900 WC je věrná kopie toho, na čem vyhrává ve světovém poháru. Nejmodernější technologie, které momentálně trh nabízí na ultralehkém HMX karbonovém rámu vám dá pocit závodníka světového poháru. Tuhosti a maximálnímu zrychlení pomáhají 29 palcová zapletená kola DT Swiss, žehlení nerovností pak obstarávají 100 mm zdvihy vidlice Rock Shox Sid RLC Air a tlumič Fox Nude Trunnion. To vše ovládáte z řídítek jedinečným systémem TwinLoc, kdy jednou páčkou vybíráte jednu ze tří možností nastavení pružení a to 100 mm, 70 mm nebo Lockout – úplné uzamčení vidlice i tlumiče. Sram pak dodal ten nejlepší pohon, který v současné době pořídíte, a to XX1 Eagle s převodem 1x12 s rozsahem kazety 10-50 zubů! K tomu se z kopce můžete spolehnout na brzdy Sram Level TLM. Lehké karbonové komponenty jako představec, řídítka a sedlovka jsou samozřejmostí. I díky nim z toho vychází výsledná váha pouhých 10,3kg!

 sPARK RC 900 WC 2018 v harfasportu 

Odborníci na karbon

Ve Scottu se chlubí, že jsou to odborníci na karbon. A ono na tom něco bude. Jejich karbonové rámy jsou každým rokem lehčí a lehčí a i tak se jim daří zvyšovat tuhost. Důkazem toho je váha pouhých 1779g včetně tlumiče a příslušenství, která patří k těm vůbec nejnižším na světě.

Řada SCOTT Spark RC

spark rc 900 PRO

Na stejném karbonovém rámu HMX jako u Sparka RC 900 WC je pak možné pořídit i o pár gramů těžší SCOTT Spark RC 900 PRO. Ten disponuje odpružením FOX a opět převody 1x12 z řady X01 a GX Eagle a brzdami Sram. Karbonové komponenty Syncros samozřejmě nesmí chybět. Váha? 10,5kg!

 RC 900 pro 2018 

spark rc 900 team

Hned další na řadě je SCOTT Spark RC 900 TEAM. Stejná geometrie na karbonovém HMF rámu poskytne velmi podobnou tuhost a jen o něco málo vyšší hmotnost než je u HMX. Pohon opět obstarává SRAM a jeho GX Eagle 1x12 a přední i zadní odpružení dodal FOX. Tento model ale rozhodně není nějaký chudý příbuzný svých našlapanějších bratrů. S váhou 11,1kg je jen o 800g těžší, než Ninův Spark RC 900 WC.

rc 900 team 2018

scott KARBONOVÁ VLÁKNA: HMf a HMx 
  • HMF - Karbonová vlákna HMF používaná za účelem maximální pevnosti a současně nízké hmotnosti. Tuhost a pevnost je optimálně vyvážená, zážitek z jízdy výborný. SCOTT umí díky svému know-how karbon dokonale vrstvit. V porovnání s běžnými materiály na výrobu kol, nabízejí vlákna HMF vynikající pevnost.
  • HMX - Vylepšená dosud běžná vysokomodulová uhlíková vlákna HMF, používaná v cyklistickém průmyslu. Při stejné hmotnosti je směs vláken HMX o 20% tužší než HMF. Unikátní materiál umožňuje kontruktérům SCOTT sestrojit mimořádně lehká kola s vyjímečnými jízdními vlastnostmi. Cena HMX je ovšem oproti HMF trojnásobná, a proto je vyhrazena modelům nevyšší kategorie.

DALŠÍ SPORTOVNÍ MODELY SPARK, S NIMIŽ SI UŽIJETE ZÁBAVU! 

RC Sparky jsou určené především pro maximální výkon, hltače kilometrů a závodníky. Sparky bez označení RC jsou postaveny na 120mm zdvizích, 29" kolech, důmyslně promyšlených komponentech  a hlavně na pohodlné geometrii. Díky tomu s nimi můžete vyrazit na hobby závod a hned vzápětí si zařádit do lesa na nějaký trail.

spark 900 premium

Pro milovníky moderních technologií rozhodně stojí za zmínku model SCOTT Spark 900 Premium. Základ, který tvoří lehký karbonový HMX rám, na němž pohon obstarává elektrické řazení Shimano XT Di2 s 2x11 převody! Řadu Shimano XT najdete i u brzd, a tak máte jistotu, že spolehlivě zastavíte z každého kopce. Celek doplňuje odpružení FOX se zlatou úpravou Kashima zajišťující ten nejhladší chod vidlice a tlumiče. Pro luxusní design se zlatem nešetřili ani na teleskopické sedlovce FOX Transfer Kashima. K tomu přidejme kola DT Swiss a karbonové komponenty Syncros.

 

V řadě Spark naleznete také lehké hliníkové rámy, jež nabízí finančně dostupnější řešení, ale i tak skvělý výkon. K přizpůsobení v každém terénu pomáhá systém Twinlock ovládaný jednou páčkou na řídítkách, který v mžiku nastaví zdvihy na plné 120 mm pružení, omezené 85 mm či úplné uzavření. Aby nám SCOTT dokázal, že to s tou hravostí myslí vážně, osadil všechny modely (kromě nejlevnější varianty Spark 970) teleskopickou sedlovkou. Zmáčknutím jediného tlačítka na řídítkách sedlovka zajede a vy máte mnohem více prostoru se v terénu pěkně vyřádit. Dostupné jsou jak v karbonové, tak v hliníkové variantě rámu. U nás v nabídce najdete pestrou škálu špičkových sportovních modelů: Spark 920, Spark 940, Spark 950 a Spark 960!

top Dámská horská kola: Scott Spark Contessa 

Je jasné, že zábava v terénu není jenom pro kluky, a tak SCOTT nabízí samozřejmě také dámskou řadu Contessa Spark s upravenou geometrií k dámské postavě. Posed na kole je lehce kratší než u pánských modelů. Přizpůsobené je také sedlo a v neposlední řadě elegatntní dámský design. Díky geometrii je Contessa Spark v terénu pěkně hravá a s 29" koly Contesse přibývají kilometry téměř samy. Dostupné jsou jak s karbonovým: Contessa Spark 910, tak s hliníkovým rámem: Contessa Spark 930.

dámské modely contessa spark 2018

Kdo že to je ten Nino ?

Dnes již šestinásobný světový šampion jen těžko hledá přemožitele a se svým Sparkem sbírá další a další triumfy.

Vzpomínáte na Olympijské hry v Londýně, kde poslední den Jarda Kulhavý vybojoval zlatou medaili? V infarktovém závěru a poslední zatáčce cca 200 metrů před cílovým sprintem se Kulhavý protáhl kolem posledního soupeře. A to byl on, to byl Nino Schurter. Už v té době největší favorit na zlato skončil se stříbrem. Dnes už ho to mrzet nemusí. Na olympiídě v Rio de Janeiru to Kulhavému vrátil a vytouženou zlatou konečně získal. A to samozřejmě na svém stroji Scott Spark RC.

Nino sbíral triumfy už na hardtailu Scott Scale, ale po zmíněné olympiádě v Londýně začal pomalu přesedlávat na celoodpruženého Sparka a jeho suverenita rostla. Po přechodu z 27,5“ kol na 29“ kola pak ještě více a od té doby vyhrál, kromě mistrovství světa 2014, v podstatě všechno co se dalo. Na olympiádu do Rio de Janeira 2016 pak přijel se zcela novým modelem Sparka s horizontálním usazením tlumiče a totálně přepracovanou geometrií. Suverénně vyhrál. Tento typ geometrie zařadil Scott do prodeje až od sezóny 2017 a je tak více než zřejmé, kdo se na jejím vývoji podílel.

Schurter je vyhlášený technik a tak je nový Scott Spark velice hravý. Krátká zadní stavba zaručuje mrštnost kola v terénu a skvělou trakci při strmých výstupech. Díky HMX karbonovému rámu zůstává maximálně tuhý a tím je přenos vaší energie do rychlosti dokonalý.

Podobné články