Rady profíka: sportovní výživa na kolo | Harfa Sport
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Souhlasím

Rady profíka: výživa a tipy na první vyjížďky

CyklistikaJak vybrat

Co pít a jíst na kole? Proč je důležité volit speciální sportovní výživu, i když jezdíte na kole jen pro zábavu? Jak často si dávat pauzy a doplňovat energii? Odpovědi na otázky ohledně výživy najdete v článku profesionálního triatlonisty Jana Strangmüllera!

Rady profíka: výživa a tipy na první vyjížďky

nastavte si postupný kondiční trénink

Tak jako u jiných sportů, i u cyklistiky je třeba na počátku sezóny začít hezky pomalu a jednotlivé jízdy  postupně prodlužovat.  Tělo je velmi chytrý stroj a pokud mu nenaložíte hned při první jízdě maximum, bude se velmi rychle lepšit.  Mám na sobě otestováno, že pokud první jízdy držíte kolem 2 hodin a pak postupně jízdy protahujete, nestane se vám, že vám dojdou síly, nebo že budete několik dní nepoužitelní.  Tréninku a intenzitě vyjížděk se budu věnovat v následujících článcích. Obecně ale platí, že by intenzita jízdy ( pokud nejedete závod ) měla být kolem 60 - 80 % svého maxima. Pokud používáte měřič tepové frekvence, tak je to jednoduché sledovat. Pokud ne, tak lidově řečeno, jestli jste stále schopní s někým souvisle mluvit, je to v pořádku

sportovní výživA nejen pro závodníky!

Ikdyž jedete jen na krátkou jízdu, nezapomínejte na výživu! Často se setkávám s mylnou představou, že sportovní výživa je jen pro závodníky a závody, ale je to nesmysl. 
Pokud nejste velmi trénovaní cyklisté, kteří objedou 4 hodiny na vodu (i to není ale rozumné) bude nutné výživu na kole trochu plánovat. 

Rozumné pravidlo je to, že cca každých 30 min by tělo dostat energii, ať formou tyčinky, gelu nebo ovoce (osobě volím často banán). Vždy se snažte co nejdéle jíst "pevnou stravu" jako tyčky a pak teprve sáhněte po gelech. Ne každý je schopný jíst jen gely a žaludek to často dává velmi hlasitě najevo.  

tipy na výživu na kolo

Já osobně používám výživu od české značky PENCO, kde je dobrý poměr mezi kvalitou a cenou a v minulosti jsem s Pencem byl schopný vyhrát IRONMAN KOREA, nebo IRONMAN HAVAJ v agegroupu. 

Na delší tréninky používám tyčinku Long Energy snack, která je chuťově podobná sójovému suku, a beru ho každých 60 minut jízdy.

 

Pro rychlejší dodání energie je ale vhodnější sáhnout po gelových tubách, které se do těla dostanou rychleji a používám kávový gel s kofeinem, který mě vždy nakopne. 

 

Pro první jízdy, kdy tělo není ještě navyklé je nutné také používat solné tablety proti křečím.  Při tréninku bych je doporučoval vzít až při náznaku křečí. Pokud se ale chystáte závodit, je nutné dávkování zněkolikanásobit. 

JAKÉ PITÍ NA KOLE?

​​Poslední otázka je co do láhve.  Ano, jde jezdit i na vodu… (často to dělám) ale to jde pouze pokud máte zajištěný přísun energie a minerálů viz výše. Jinak je dobré používat iontové nápoje, které jsou pro dlouhotrvající výkony ideální. 

Zde doporučuji  JET POWER – s L carnitinema Taurinem, nebo pak tekuté iontové nápoje IONOGEN.

 

Pro lepší regeneraci volím novinku, díky které jsem byl schopný vloni natrénovat a slušně odjet IRONMAN HAWAII – RESTART.

 

 

KUTLURNÍ VSUVKA NA ZÁVĚR

Vím, že většina lidí zvolí jako výživu a regeneraci pivo, což je pochopitelné, ale tam nejsou moje rady potřeba. V tom jsme my, Češi dobří.

SPORTOVNÍ VÝŽIVA A DOPLŇKY STRAVY V E-SHOPU


 

AUTOR: JAN STRANGMÜLLER


Triatlonu se věnuji od roku 1994, kdy jsem od juniorských let a krátkých triatlonů postupně přecházel na delší distance. Svého prvního Ironmana jsem chtěl jet ještě před 18. rokem, ale vzhledem k mému věku jsem musel ještě chvíli počkat. Mezitím jsem se naučil na kajaku a v Kvadriatlonu získal několik titulů Mistra světa a Evropy.

V roce 1999 jsem konečně začal s dlouhým triatlonem a svůj první Ironman v Klagenfurtu jel za 8:43. Zde jsem se kvalifikoval na Havaj a tam také vyhrál při svém prvním startu za 9:09.

Od té doby je pro mě Ironman srdcová záležitost a do roku 2005, kdy jsem ukončil závodní činnost. Jako profesionál jsem dosáhl výsledků, na které jsem velmi pyšný a hrdý.

IRONMAN KOREA CHAMPION
IRONMAN HAWAII 1. místo 18-24 9:09,59
IRONMAN HAWAII PRO 22. místo 9:00,09
IRONMAN MALAYSIA 3. místo
IRONMAN CALIFORNIA 5. místo
IRONMAN FLORIDA 7. místo
IRONMAN PODERSDORF 1. místo  8:23,27
Mistrovství světa v dlouhém triatlonu IBIZA 3. místo teamy
Mistrovství Evropy v dlouhém triatlonu Almere 2. místo teamy
Nejlepší čas na IM 8:23,27
IRONMAN HAWAII 2017 - 9:41 ( kategorie 40-44 )

Podobné články

ZÍSKEJTE 100 Kč
NA VÁŠ PRVNÍ NÁKUP

Zadejte e-mail, na který obdržíte slevový kód:

stripes

Sleva platí na první nákup
v celkové hodnotě nad 500 Kč.

logo
Napište nám
Kliknutím na tlačítko “Odeslat zprávu” souhlasím se zpracováním osobních údajů